Söndag, New York city!

Då var det äntligen dax för New York city! Jag mötte upp söta&roliga Jennie på Grand Central, hon är också här som Au Pair. Vi var väldigt hungriga så vi började leta efter en Subway, och Jennie hade för sig att det skulle ligga en på centralen. Men vi hittade ingen så vi gick ut och jag frågade en man: were is the subway?... Och han ba; gå ner till centralen igen så är det 4,5 och 6! Okej bra tänkte vi och promenarade ner igen. Och jag till Jennie, då hade du ju rätt som sa att det fanns en Subway här ju! Men fortfarande så fattade vi inte riktigt vart det låg så vi började titta på en karta, och när vi stod där och klurade på vart det kunde ligga så kom smarta Jennie på att han trodde att jag frågade efter tunnelbanorna!!!! hahahaha SMARTA!  

Sedan fortsatte resan mot Union Square, där besökte vi bland annat, ett outlet för Nordstrom, DSW(?), Forever21. Skippade middagen och gick till Max Brenner som var ett helt fantastiskt efterrätts/matställe, vi hade halsbränna efter all choklad :P 

Efter det mötte vi upp Emma och Andrea och gick till den svenska godis affären; Sockerbit, sweet&swedish. Jag köpte lösgodis och pärlsocker så att jag kan baka kanelbullar till familjen :)












xoxoxoxoxo  Charlotte


Kommentarer
Postat av: alice! :D

NAAAAAAJS charlie! :D som jag saknar dig, det är kul att läsa om vad du har för dig, fina bilder med, det gillas! :D fortsätt så ;) så får vi höras skype snart med!! :D <3

2011-10-01 @ 11:59:09
Postat av: Ida

CHARLOTTE!!! Uppdatering tack! :)

2011-10-23 @ 07:26:31
URL: http://howaboutlove.devote.se
Postat av: Anonym

Hej! Jag är också svensk och bor i tarrytown, hur trivs du här? :D

2011-11-24 @ 21:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0