Riverview Avenue

De två första veckorna var väldigt jobbiga!!! Hemlängtan och mycket sjukdomar, fick även 40 graders feber andra dan hos familjen! ;/ 
Det var bara jag, Karen och Drew hemma från torsdagen till söndagen för pappan arbetade och skulle hämta Jack och Kiera hos deras farmor Peggi.
Blev lite present utdelning från min sida på kvällen med svenskt godis: djungelvrål, bilar och lös godis!! Dem älskade typ allt :P föraldrarna fick en Orrefors skål med godis i och ett grillsätt som det var ”varning för älgar på” och barnen fick ett älg bokmärke och ett pennsätt som det stod ” I LOVE SWEDEN”.

Karen visade mig alla ställen som var bra att känna till och där de brukade hänga;  poolen, marknaden, mataffären, bensinstationen, Rockefeller parken, posten, barnens skolor mm.  Men det var hon som körde överallt!

Ni förstar att min värd mamma och pappa tror inte att jag kan köra bil!! Det är klart att det är annorlunda att köra här i USA med automat bil och stopp skyltar överallt och galna bilförare men det är ju inte det att jag inte kan, det kan gå mig på nerverna ibland!!!! Men efter att jag tog en lektion och läraren gav mig tips och sånt har jag faktiskt fått köra en hel del nu den sista veckan så det blir väl bättre! Måste ju kunna ta mig till Starbucks på kvällarna, hehehe 

Allt är fortfarande väldgt konstigt och nytt, men det tar ju lite tid att vänja sig vid alla nya intryck! Ibland går barnen och föraldrarna mig på nerverna, men då är det bara att bita ihop!

Längtar så mycket tills barnen börjar skolan så man får in rutinera och lite tid ensam på dagarna:P Jack och Kiera börjar på torsdag och Drew om typ 1,5 vecka.  Can’t wait!!! 

 


 

xoxoxoxoxo      Charlotte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0