Destination New York

Okej, vart börjar man?

Incheckning på Landvetter 05;25 underbar tid! Planet skulle lyft 07;25 men såklart försenat 35min så det var bara att vänta. Det jobbiga var att jag bara hade 1,5 timme i Frankfurt med alla kontroller och sånt.
10min i luften börjar jag må illa och 20min senare spyr jag.....verkligen det värst tänkbara händer. Flygturen tog bara 1,5 timme så väl framme i Frankfurt hade jag mindre än 1 timme på mig. Hade ju aldrig vart på Frankfurt flygplats så hade ingen aning om att det var enormt!! Och jag skulle ju såklart längst bort, börjad gå och typ efter 15min var jag fortfarande inte framm, paniken började komma och fortfarande illamående. Var tvungen att ta en hiss upp och sen tåg, herregud?!!! fick springa magsjuk, som tur är efter några minuter kommer en man i en golf bil ropandes "New York" så jag hoppar på och han kör mig en bit. Har typ 10min på mig att ta mig igenom alla passkontroller å grejer. Springer lite mer klockan ar 10,25 planet ska lyfta nu! Kommer antligen fram till sista kontrollen och jag är helt förstod men kvinnan säger att jag precis klarar mig...puhh trodde verkligen att jag skulle missa flyget! Väl på planet så skulle jag såklart sitta i mitten, åhhh verkligen inte min dag!! ;/ När vi var uppe i luften mådde jag illa igen och besökte toaletten, pratade med en jätte snäll flygvärdinna som lät mig sitta där dem har sina platser, satt typ där i 3timmar tills jag mådde lite bättre och var tvungen att flytta tillbaka till min underbara plats. Killen som satt längst ut var sur hela resan för att han fick resa på sig hela tiden.
Efter 8 timmars resa var vi äntligen framme pa JFK flygplats, i NEW YORK. Nu väntade 1timmes bussfärd mot Stamford hotell, Connecticut.

Fy va jobbigt det var att säga hejdå!!!  Hade inte trott att det skulle vara så jobbigt, grät typ halva flygfärden och tänkte varför gör jag det här??!(varför?) Att vara sjuk gjorde det hela 100000000ggr jobbigare.....



xoxoxoxoxo Charlotte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0