Orientation i Stamford, Connecticut

Bussfärden mot hotellet var inte rolig, för jag började må illa igen……… när vi kom fram till Stamford så var det en introducering om vad som skulle hända de fyra första dagarna. När hon var klar kom hon fram till mig och frågade om jag mådde bra, och självklart mådde jag as dåligt och bröt typ ihop. Hon följde mig till mitt rum och trodde att jag också hade feber, så jag gick direkt och la mig, klockan var typ 7pm I usa men hemma var ju klockan 01;00 så jag var ju trött, sjuk hade jet lagg!:P Man skulle dela rum med 2 andra som skulle bo i närheten där man själv skulle bo. Så nästa morgon vaknade jag upp med 2 helt okända tyskor. Lite stelt så där kl 7 på morgonkvisten!
Typ 90 procent av 200 Au Pairer var tyskor,sjukt! Fattar inte riktigt varför men aja.  Det kom Au Pairer från många olika länder, Brasilien, Syd Afrika, Vietnam, England, Chile, Mexico, Frankrike, Danmark och manga mer!

Träffade ju äntligen de 5 andra svenska Au Pairerna :D Hade haft lite kontakt med dem innan vi åkte sa jag visste iallafall hur de såg ut :P
Dagarna bestod till mestadels av kurser om deras livsstil, kulturchock, matvanor, säkerhet och regler. Mycket intressant!  Till exempel så om barnet inte lyssnar på en så ska man exempel säga så här:” Nu använde du inte dina lyssnar öron”man ska disskutera med barnet!
Det serverades ris till alla måltider och cola till lunch och middag, jag som inte gilllar cola.......

Mötte en del konstiga Au Pairer också! Det kanske beror på kultur skillnaden?!

På kvällarna besökte vi ett ganska stort shopping male och Target och Brannmännen så klart!!! :P Mycket roligt!!

Det började brinna i tvätt stugan när vi hade lektion , så alla flydde ut och det kom typ 6 brannbilar, och så visade det sig att det var en liten eldsvåda typ. När vi väl gick in igen stod brannmännen uppraddade och såg väldigt glada ut för in stromade ca 200 Au Pairer, hahaha

På torsdagen så var alla nervösa (iallafall jag) för det var idag som familjerna skulle hämta oss!! Som tur var tycker jag så var det bara Karen och lill killen Drew som hämtade mig.


 

 






xoxoxoxoxo     Charlotte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0